چند ساله ناصر ملک مطیعی فضای مجازی اینترنت

چند ساله: ناصر ملک مطیعی فضای مجازی اینترنت فرهنگ فعالیت فرهنگ و هنر سینما چهره های سینمایی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی پاییز بهاری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    آخرین ماه پاییز در شرایطی به آخر رسید که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روند صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه داد و با ثبت بازدهی ۳/ ۱۱ درصدی در فصل پاییز همچ

    پاییز بهاری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    پاییز بهاری بورس تهران

    عبارات مهم : ایران

    پاییز کم نوسان در بازار ارز

    آخرین ماه پاییز در شرایطی به آخر رسید که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روند صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه داد و با ثبت بازدهی ۳/ ۱۱ درصدی در فصل پاییز همچنان پیشتاز بازارهای ۹۶ باقی ماند. قیمت دلار مطابق آینده نگری ها در معاملات آذر رشد ملایمی را تجربه کرد و در مجموع سه ماه پاییز رشد ۴/ ۷ درصدی را به ثبت رساند. سکه گرچه در آخر آذرماه وارد مسیر کاهشی شد، ولی در مجموع به لحاظ بازدهی رکورد زد. قیمت این فلز گرانبها تحت تاثیر افزایش قیمت در دو ماه ابتدای پاییز با ثبت بازدهی ۷/ ۱۲ درصدی بیشترین بازدهی بازارها در فصل سوم سال را تجربه کرد.

    پاییز بهاری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    پرونده بازار سهام کشور در نهمین ماه از امسال با رشد ۶/ ۷ درصدی شاخص کل به آخر رسید. این بیشترین رشد ماهانه بورس در ۲۲ ماه اخیر به شمار می رود. در آخر آذر ماه بازدهی بورس در پاییز به ۳/ ۱۱ درصد رسید.

    رشد پرشتاب قیمت ها در ماه گذشته بازدهی بازار سهام از ابتدای سال را به ۷/ ۲۳ درصد رساند تا عنوان پربازده ترین بازار سرمایه گذاری کشور در این بازه زمانی به بورس تخصیص داده شده است یابد. عمده دلایل رشد شاخص سهام در این بازه زمانی به روند قیمت ها در بازارهای جهانی و رشد قیمت ارز بر می گردد، ضمن آنکه عبور شاخص سهام از قله تاریخی و ضوابط سخت گیرانه بانک مرکزی جهت کم شدن قیمت سود بانکی نیز در استمرار افزایش قیمت ها اثرگذار بود. در همین حال، نسبت قیمت بر درآمد سهام همگام با رشد نماگرهای بورس به ۳/ ۷ واحد رسید. رسیدن نسبت P/ E بازار به سطوح فعلی البته چندان دلواپس کننده ارزیابی نمی شود آیا که به نظر می رسد، انتظارات سهامداران تحت تاثیر عوامل حمایت کننده از معاملات توانایی محقق شدن داشته باشد. با این حال کم کردن جذابیت عمومی سهام همگام با رشد اخیر قیمت ها امری غیر قابل اجتناب بوده است.

    آخرین ماه پاییز در شرایطی به آخر رسید که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روند صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه داد و با ثبت بازدهی ۳/ ۱۱ درصدی در فصل پاییز همچ

    آذر ماه طلایی بورس

    در روزهای نهایی آبان ماه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر زیاد کردن قیمت ارز و روند رشد قیمت نفت و فلزات پایه در بازارهای جهانی توانست گام به گام به قله تاریخی نزدیک شود. تحرکات مثبت در نماد های پالایشی و همچنین زیاد کردن مجدد تقاضا در نمادهای فلزی در روزهای نهایی آن ماه دو علت عمده حمایت از شاخص کل به شمار می رفت. در نهایت در آخرین روز آبان ماه، شاخص سهام فاصله خود را با سطح ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحدی به کمتر از ۸۰۰ واحد رساند. این سطح، قله تاریخی بورس در آن بازه زمانی محسوب می شد. با نزدیک شدن رقم شاخص کل به این قله، تحرکات معامله گران زیاد شد و امیدواری ها به استمرار موج صعودی زیاد کردن یافت. این تحرکات در نهایت در دومین روز آذر ماه به عبور نماگر مهم بازار سهام از قله تاریخی منجر شد.

    شکست سطح مزبور به لحاظ روانی نقش مهمی در زیاد کردن تقاضای سهام داشت. برهمین اساس با جلب نگاه ها به سمت بورس، رونق بازار استمرار یافت. بخشی از این تقاضا نیز به موفقیت نسبی بانک مرکزی در کم شدن قیمت سود بانکی نسبت به دفعات قبل برمی گشت. در همین حال، زیاد کردن ارزش روزانه معاملات خرد در بازار سهام به محدوده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی امید ها جهت استمرار این رونق بعد از رکوردشکنی شاخص کل را فراهم کرده بود. در ادامه با زیاد کردن شتاب رشد شاخص سهام، توجه بیشتری به سمت بورس جلب شد و نقدینگی تازه به خاص از سوی سرمایه گذاران حقیقی به سمت بازار حرکت کرد.

    در همین حال، استمرار رشد قیمت های جهانی کالا به خاص در بخش فولاد، سنگ آهن و متانول و نیز زیاد کردن تدریجی قیمت ارز در بازار آزاد هم به کمک بورس آمدند تا بهانه های مورد نیاز جهت رونق بورس بیش از پیش فراهم شوند. در مجموع تمامی این عوامل دست به دست هم دادند تا شاخص سهام طی هفت کانال شکنی سقف تاریخی قبلی خود را ۶ هزار واحد ارتقا دهد. در این میان با توجه به شرایط موجود و نیز موفقیت بانک مرکزی در کم شدن قیمت سود سپرده ها، استمرار رونق بازار سهام دور از انتظار نیست. با این حال روند بازارهای جهانی با توجه به ماهیت پرنوسان خود و همچنین تحولات آتی قیمت ارز عواملی هستند که باید جهت آینده نگری روند بازار سهام به دقت از سوی سهامداران بررسی شوند.

    پاییز بهاری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    روند آتی سهام

    رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران عمدتا تحت تاثیر رشد قیمت نمادهای کالایی رخ داد. این صنایع از سطوح مناسب قیمت جهانی نفت، فولاد، فلزات پایه و سنگ آهن منتفع می شوند و این بااهمیت ترین علت زیاد کردن تقاضای سهام این گروه به شمار می رود. از طرفی قیمت ارز نیز در اوضاع این صنایع که اغلب صادرات محور هستند، اثرگذار هست. بر همین اساس بررسی روند این دو عامل بااهمیت ترین نقش را در اوضاع آتی بورس ایفا خواهند کرد.در شرایطی که تنها یک هفته به آخر سال ۲۰۱۷ باقی مانده هست، سرمایه گذاران شاهد کم کردن تدریجی تقاضای دلار خواهند بود. البته در روزهای ابتدایی دی ماه این تقاضا همچنان اوج خواهد بود ولی کم کم تقاضا در بازار ارز کم کردن می یابد. از این رو به نظر می رسد سهامداران از این ناحیه دیگر شاهد تقویت چندانی نباشند.

    آخرین ماه پاییز در شرایطی به آخر رسید که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روند صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه داد و با ثبت بازدهی ۳/ ۱۱ درصدی در فصل پاییز همچ

    پیش بینی نوسانات روند قیمت های جهانی نیز می تواند در تعیین روند آتی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران راهگشا باشد. رشد قیمت ها در بازارهای جهانی تحت تاثیر سیاست های بزرگ ترین مصرف کننده کالاها یعنی چین هست. جایی که حالا قوانین زیست محیطی جهت کم کردن آلودگی این کشور کارخانه ها را ملزم به کم کردن تولید کرده هست. این امر با کم کردن سمت عرضه موجب رشد قیمت کالاهای پایه شده است هست. هر چند در شرایط کنونی نشانه ای از آخر رونق کالایی در بازار جهانی پدیدار نیست ولی معامله گران باید به ماهیت ناپایدار این روند افزایشی توجه کافی داشته باشند. در این باره باید توجه داشت با توجه به تعطیلات کریسمس این بازارها روند نامشخص و غیر قابل اعتمادی را تجربه خواهند کرد ضمن اینکه این بازارها در فصل کم کردن تقاضا هستند. برهمین اساس باید دید در نهایت سطوح مطلوب قیمت ها در بازارهای جهانی حفظ می شوند یا خیر.

    موضوع دیگری که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در شرایط کنونی با آن مواجه هست، اعلام نظر نهایی ترامپ هست. در ۱۳ اکتبر دونالد ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و تعیین وظیفه این عنوان را به کنگره ارجاع داد. از آن تاریخ کنگره ۶۰ روز مهلت داشت تا اقدام به تصمیم گیری علیه کشور عزیزمان ایران و توافق هسته ای کند. ولی در این دوره کنگره در برابر عدم تایید برجام واکنشی نشان نداد. بی عملی کنگره توپ برجام را دوباره به زمین ترامپ برگشت داد. بر همین اساس اظهار نظر ترامپ در اواسط ژانویه موضوعی خواهد بود که به دقت از سوی سهامداران رصد می شود.در عین حال بازار سهام با شروع دهمین ماه از سال جاری، شاهد بازتاب گزارش های عملکرد ماهانه و در ادامه گزارش های عملکرد ۹ ماهه شرکت ها خواهد بود.موضوعی که به اعتقاد کارشناسان در مقایسه با سایر عوامل بازی ساز مهم تری در معاملات بازار سهام است.جایی که انتظار می رود گزارش های عملکرد پیشتازان بورس در دوران رونق اخیر مطابق انتظارات سهامداران اصلاح اوضاع این شرکت ها را ارائه کند.

    پاییز بهاری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ماه حقیقی های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    همان طور که اشاره شد، بخشی از دلایل رشد قیمت عمومی سهام در ماه گذشته به ورود پول های تازه به بازار به خاص از سوی سهامداران حقیقی بازمی گردد.بررسی های «دنیای اقتصاد» از روند داد وستد دو دسته بازیگران بازار سهام به خوبی گویای این عنوان است.در معاملات آذر ماه در مجموع خالص خرید سهامداران حقیقی ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است (البته از این میزان ۷۸ میلیارد تومان به خرید این سهامداران در عرضه اولیه «امید» در معاملات آخرین روز معاملاتی آذر باز می گردد). امری که عوض کردن مالکیت سهام از ابتدای سال را به نفع سهامداران خرد عوض کردن داد.

    بر همین اساس از ابتدای سال تا آخر آذر حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهام حقیقی ها انتقال یافته شد.تحرکات این سهامداران در سمت خرید نیز قابل توجه بود.سهامداران خرد در معاملات ماه گذشته همکاری ۶۲ درصدی در سمت خرید داشتند.این در حالی است که این سهامداران در سمت فروش همکاری ۵۰درصدی داشتند.به طور میانگین از ابتدای سال میزان همکاری سهامداران حقیقی ۶۰ درصد و میزان همکاری سهامداران عمده ۴۰ درصد بوده است.چرخش عوض کردن مالکیت به سوی سهامداران خرد همگام با رشد ۶/ ۷ درصدی شاخص کل این عنوان را تقویت کرد که ورود حقیقی ها به معاملات سهام نوسانات نماگر های سهام را پر شتاب می کند.

    بورس پیشتاز بازارها

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در معاملات آذرماه گوی سبقت را از دیگر بازارها ربود و نه تنها پیشتاز بازارهای سرمایه گذاری از ابتدای سال شد که فاصله خود را از این بازارها به نحوه چشمگیری زیاد کردن داد.بر این اساس شاخص بازار سهام که در آخر معاملات آبان ماه در سطح ۸۸ هزار و ۷۷۵ واحدی قرار داشت، در آخر آذر ماه با رشد ۶/ ۷ درصدی در سطح ۹۵ هزار و ۵۰۹ واحدی ایستاد و پیشتاز بازارهای موازی در آذر ماه شد.در بازار ارز نیز مطابق انتظارات تحت تاثیر زیاد کردن تقاضای سرمایه گذاران، شاهد رشد ۳/ ۲ درصدی قیمت دلار بودند.این عنوان بازار ارز را در رتبه دوم جدول بازدهی بازارها در معاملات آذر قرار داد.از سوی دیگر در بازار سکه نیز مطابق انتظارات جهت اصلاح قیمت،قیمت سکه ۱/ ۲درصد ریزش کرد.

    در بازار پول نیز سهامداران ۲۵/ ۱ درصد بازدهی کسب کردند.در بحث بازدهی بازارها از ابتدای سال همان طور که اشاره شد، بورس با بازدهی ۷/ ۲۳ درصدی درصدر قرار دارد.سکه با رشد ۷/ ۱۴ درصدی رتبه سوم را به خود تخصیص داده شده است داده است.بازار ارز نیز با بازدهی ۵/ ۱۱ درصدی در رتبه سوم مسابقه تنگاتنگی با بازار پول را به نمایش گذاشته است(بازدهی بازار پول از ابتدای امسال با احتساب قیمت ۱۵ درصدی سود سپرده ها، ۲۵/ ۱۱ درصد بوده است).

    صنایع پیشتاز بورس در آذر ماه

    در معاملات ماه گذشته نقدینگی کمابیش در بین چند گروه مشمول بر فولادسازان، سنگ آهنی ها، پالایشگاه ها و تا حد کمرنگ تری نیز صنایع رایانه و پتروشیمی جابه جا می شد و سایر گروه ها از وزش نسیم رونق منتفع نشده اند.در این ماه شاخص ۲۷ صنعت بورسی با رشد مواجه شدند.در صدر این صنایع گروه اطلاعات و ارتباطات با تک نماد «های وب» قرار داشت(رشد ۱/ ۳۰ درصدی).استخراج کانه های فلزی(معدنی)،انتشار و چاپ و فلزات اساسی با رشد ۲/ ۲۱، ۸/ ۱۷ و ۶/ ۱۵ درصدی در رتبه های بعدی قرار داشتند.

    گروه محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی نیز با بازدهی به ترتیب ۹/ ۷ و ۶/ ۶ درصدی جزو ۱۰ صنعت پربازده آذرماه بودند.این عنوان تایید می کند که رشد نماگر مهم بازار سهام عمدتا به لطف رشد قیمت ها در چند صنعت مشخص مشمول بر گروه های فلزات اساسی، معدنی و پالایشی حاصل شده است است.این صنایع تقریبا یک سوم ارزش کل بازار سهام را به خود تخصیص داده شده است داده اند. گروه خودرویی نیز با رشد ۵/ ۱۱ درصدی شاخص هفتمین صنعت پربازده بورس در این بازه زمانی بوده است.

    اخباراقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | پاییز | بازار ارز | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار